۲۱ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۳۰

شجاعی به مهر خبر داد:

سفر استانی اهالی قلم برای سوژه‌یابی/ تقدیر از برگزیدگان جشنواره "نقد کتاب"

سفر استانی اهالی قلم برای سوژه‌یابی/ تقدیر از برگزیدگان جشنواره "نقد کتاب"

مدیرعامل موسسه خانه کتاب از اجرای طرح اعزام اهالی قلم به مناطق مختلف کشور با هدف سوژه‌یابی و خلق آثار فاخر خبر داد.

علی شجاعی صائین در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرایی شدن طرح اعزام اهالی قلم به مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: اولین گروه از نویسندگان و اهالی قلم برای بازدید از مراکز صنعتی، تاریخی و فرهنگی این استان روز چهارشنبه هفته جاری عازم این استان شدند.

طرح اعزام اهالی قلم و برگزیدگان جوایز ملی به مناطق اقتصادی و صنعتی کشور با هدف سوژه‌یابی و خلق آثار فاخر، سال گذشته در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت و به عنوان پایلوت این طرح اردیبهشت‌ماه امسال چند نفر از برگزیدگان جوایزی مانند کتاب سال و جلال آل‌احمد به منطقه اقتصادی عسلویه اعزام شدند.

مدیرعامل خانه کتاب در این باره گفت: موسسه ما برای اجرای این طرح و در واقع فراهم نمودن تمامی تسهیلات و امکانات لازم برای اهالی قلم در طول سفر، باید با ادارات کل ارشاد استان‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد که تاکنون فقط توانسته‌ایم با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان تفاهم‌نامه امضا کنیم.

وی همچنین گفت: مقرر شده تا آخر امسال هر ماه گروهی از نویسندگان در سفری چندروزه به این استان اعزام شوند.

عضو شورای سیاستگذاری هفته کتاب همچنین در خصوص برنامه‌های این مناسبت گفت: خانه کتاب با اجرای سه مراسم در روزهای اول، میانی و آخرهفته کتاب مشارکت دارد؛ تقدیر از خادمان نشر و شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال گذشته در روز دوشنبه (23 آبان) در محل کتابخانه ملی اولین برنامه ماست.

شجاعی صائین همچنین ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز مراسم تجلیل از حدود 20 برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره "نقد کتاب" در محل سرای اهل قلم برگزار می‌شود و در آخرین روز هفته کتاب هم جشنواره کتاب و رسانه برتر برپا خواهد شد.

وی تمرکززدایی و توجه بیشتر به استان‌ها و نیز افزایش دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برپایی برنامه‌های هفته کتاب را (از 46 به 70 دستگاه) از جمله ویژگی‌های هفت کتاب امسال عنوان کرد.

کد خبر 1189723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha